Het praktische deel begon al in april jl. toen waren er ochtenden om spullen in te leveren en dat ging regelmatig door tot begin november. Toen puilde de ‘villa’ in de V.d. Duyn v. Maasdamstraat inmiddels helemaal uit.

De woensdagavond voor de bazaar werden de spullen vanuit de ‘villa’ overgebracht naar de kerk en de volgende dag werden de kraampjes en ruimten ingericht. Het eindresultaat was een bonte aaneenschakeling van mooi gevulde kramen. Een pluim voor iedereen die daaraan meegeholpen heeft!

Vrijdagavond 9 november stonden er om 6 uur al mensen bij de voordeur te wachten totdat zij stipt een uur later naar binnen mochten. Het werd een gezellige drukte. En dat bleef het ook op zaterdag.
Dit jaar kon men voor het eerst contant geld pinnen, hier werd dankbaar gebruik van gemaakt!
Het Rad van Avontuur moest dit jaar plaats maken voor het Enveloppenspel, waarbij veel gelukkigen met een prijs(je) naar huis gingen.

Mede dankzij de ruime keuze uit zoetigheden, belegde broodjes, soep enz. was het horecaplein constant goed bezet. Vrijdagavond waren er, als extra, heerlijke snacks verkrijgbaar die aangeboden waren door Cafetaria Looman. En zaterdag kon men terecht voor poffertjes.

Met de trekking van de Grote Verloting kwam er om ca. 16.00 uur een einde aan de Bazaar 2018.
De hoofdprijs, inmiddels traditiegetrouw een fiets, is dit keer gewonnen door Margreet de Bondt-Verveld. Van harte gefeliciteerd! Aangezien zij bij de verloting niet aanwezig was, werd de fiets door haar moeder in ontvangst genomen. De fiets werd gesponsord door Fiets & Zo uit Dieren.

Aan het eind van de kerkdienst op zondag 11 november werd het bruto eindbedrag officieel bekend gemaakt, € 15.576,87!! Een schitterend resultaat! Hier moeten nog wel de gemaakte kosten vanaf.
Wat de netto-opbrengst is zullen we in een van de komende uitgaven van de Zondagsbrief melden.
De opbrengst wordt gebruikt voor het aanbrengen van energiebesparende maatregelen in de Ontmoetingskerk.

De overgebleven spullen krijgen nog een goede bestemming, zoals de Speelstoet, Stichting Good Roemenië, de Kersttasactie enz.

Via deze weg willen wij alle medewerkers voor en achter de schermen nog eens hartelijk bedanken voor jullie inzet vooraf, tijdens en na de Bazaar. Mede hierdoor kan het iedere keer weer zo’n groot succes worden!
Ook een hartelijk ‘dank je wel’ aan alle mensen die materialen ten verkoop hebben ingeleverd.
Sponsors willen wij ook bij deze dank betrekken; mede daardoor konden wij prachtige prijzen beschikbaar stellen voor het Enveloppenspel en de Grote Verloting.

De datum voor de volgende Bazaar zal tijdig worden bekend gemaakt. Houdt hiervoor Kerknieuws en de website in de gaten. Tot die tijd worden in principe géén spullen ingenomen.

De Bazaarcommissie